העליון: בימ”ש בישראל מוסמך לפרק חברות שהתאגדו בקפריסין והנפיקו אג”ח בישראל

ביהמ”ש המחוזי הורה על פירוקן של החברות Sybil Europe ו- Sybil Germany שהתאגדו בקפריסין, הנפיקו איגרות חוב בישראל והגיעו לחדלות פירעון. העליון דחה את ערעורן של החברות וקבע כי ניתן לראות בהן כמי שמחזיקות נכסים בישראל, וכי מאחר שנושיהן העיקריים, בעלי השליטה בהן, מנהליהן ורוב חברי הדירקטוריון הם ישראלים – יש לראות בפורום הישראלי את הפורום הנאות לדון בעניין.

בית המשפט העליון דחה את ערעורן של שתי חברות שהתאגדו בקפריסין והנפיקו איגרות חוב בישראל על החלטת בית המשפט המחוזי כי הוא מוסמך מבחינת סמכות מקומית להורות על פירוקן. השופטים סלים ג’ובראן, חנן מלצר ונעם סולברג קבעו כי בית המשפט המחוזי הצביע על זיקות אישיות וענייניות עמוקות של בעלי הדין והמקרה לפורום הישראלי, ומנגד שוללות את קיומן של זיקות דומות לפורום הקפריסאי.

ע”א 2706/11

צריכים עזרה? דברו איתנו ונשמח לסייע לכם

תחומי עיסוק נוספים

תאגידים וחברות

דיני חברות ותאגידים הוא מתחום אחד מענפי המשפט, אשר מאגד מכלול של חוקים ותקנות, למטרת ניהול נכון של הפעילות העסקית, הארגונית והפיננסית של חברות.
קרא עוד

חדלות פרעון

אנשים רבים בגלל המשבר הכלכלי אשר נוצר בגלל הקורונה, מגיעים למצב של חדלות פירעון. זו הסיבה כי יש לפנות מיד אל עורך דין חדלות פירעון, אשר חולל מהפכה.
קרא עוד

גירושין

כאשר מתקבלת החלטה לגבי גירושין, היא מתקבלת באמצעות שני בני הזוג בדרך כלל, אבל לפעמים רק צד אחד מעוניין בגירושין. במצב זה, הליך זה, עשוי להיות לא פשוט.
קרא עוד

מקרקעין

עסקת נדל"ן היא לא רכישה של חפץ פשוט, מדובר על העסקה היקרה ביותר בחייו של כל אחד מאתנו. זו הסיבה כי יש לבדוק היטב את הנכס, באמצעות עורך דין מקרקעין.
קרא עוד

קיבוצים

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח. עמחליף מוסן מנת.
קרא עוד
Call Now Button